Έχουμε αγίους που υπήρξαν έγγαμοι, και αγίασαν μάλιστα, είτε παραμένοντας έγγαμοι ως λαικοί, είτε στα τελευταία χρόνια του βίου τούς, κοινή συμφωνία έλαβαν το μοναχικό σχήμα. Φυσικά και με την ευχή του πνευματικού τούς πατέρα. Πολλές οι περιπτώσεις στα συναξάρια, απλά τις αγνοούμε....
Είναι σωστό να γίνετε;
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΔιαγραφήΆγιος Νείλος ο Ασκητής-12 Νοεμβρίου.
Στο Αγιολόγιο του γράφει τα εξής: «Οὗτος ἦν διάσημος ἐν λόγοις καὶ ἐν ἀξιώματι, ἔπαρχος Κωνσταντινουπόλεως καὶ εὐσεβέστατος, ζῶν ἐπὶ τῆς ἐποχῆς Θεοδοσίου τοῦ Μεγάλου (379 – 395) [εἰκάζω μᾶλλον ἐπὶ Θεοδοσίου τοῦ Β´ (408 – 450)], κατὰ δὲ τὸν Συναξαριστὴν Νικόδημου (οὐχὶ ὀρθῶς) ἐπὶ Μαυρικίου (582 – 602)·
συζευχθεὶς μετὰ γυναικὸς ἀπέκτησε τέκνα δυό, ἓν ἄῤῥεν καὶ ἓν θήλυ· ἀλλὰ ἄσβεστον ζῆλον ἔχων πρὸς τὴν μοναχικὴν πολιτείαν, κατέπεισε τὴν σύζυγον αὐτοῦ νὰ ἐγκαταλείψωσι τὴν Κωνσταντινούπολιν καὶ ἦλθον εἰς Ἄλεξανδρειαν ἐκεῖ διεχωρίσθησαν ἀπ᾿ ἀλλήλων, καὶ ἡ μὲν γυνὴ ἔλαβε μεθ᾿ ἑαυτῆς τὸ θυγάτριον, ὁ δὲ Νεῖλος τὸν υἱὸν αὐτοῦ Θεόδουλον, μεθ᾿ οὗ ἀπῆλθεν εἰς τὸ ὄρος Σινᾶ πρὸς ἄσκησιν. (ἴδ. Ἀββάδες τριάκοντα ὀκτὼ οἱ ἐν Σινᾶ, Ἰανουαρ. 14).
Έχουμε αγίους που υπήρξαν έγγαμοι, και αγίασαν μάλιστα, είτε παραμένοντας έγγαμοι ως λαικοί, είτε στα τελευταία χρόνια του βίου τούς, κοινή συμφωνία έλαβαν το μοναχικό σχήμα. Φυσικά και με την ευχή του πνευματικού τούς πατέρα. Πολλές οι περιπτώσεις στα συναξάρια, απλά τις αγνοούμε....