Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2021

Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων: Λυπάμαι ειλικρινά που Αρχιερείς έφθασαν νά ἀπειλοῦν.

Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων γιά ὑποχρεωτικό ἐμβολιασμό: Λυπᾶμαι πού Ἀρχιερεῖς ἔφθασαν στό σημεῖο νά ἀπειλοῦν καί νά καταδιώκουν τούς πιστούς.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΡΧΙΕΡΕΩΣ

Λυπᾶμαι πού Ἀρχιερεῖς ἔφθασαν στό σημεῖο νά ἀπειλοῦν καί νά καταδιώκουν τούς πιστούς ἱερεῖς καί πιστούς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας.

Ὁ ποιμένας ὀφείλει νά καλεῖ τον κάθε ἄνθρωπο καί οxι νά τόν διώχνει ἡ νά ἀπειλεῖ. Αὐτός δέν εἶναι ποιμένας, ἀλλά «κλέφτης», ὅπως τόν χαρακτηρίζει στό Ἱερό Εὐαγγέλιο ὁ ἴδιος ὁ Κύριος μᾶς Ἰησοῦς Χριστός, ὁ Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ.

 Οἱ γνήσιοι ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας θυσιάζονται γιά τό ποίμνιό τους.

Στούς πρώτους αἰῶνες εἴχαμε τούς Ρωμαίους Αὐτοκράτορες καί τήν Ρωμαϊκή ἐξουσία ὡς διῶκτες τῶν Χριστιανῶν. Ἐπακολούθησαν οἱ αἱρετικοί πού καταδιώκουν τούς Ὀρθοδόξους. Κατόπιν, ἐπακολούθησε ἡ Ὀθωμανική Τουρκοκρατία πού πίεζε ἀφόρητα τόν Ἑλληνικό Λαό νά ἐξισλαμισθεῖ. 

Τώρα, ἐμφανίστηκαν κάποιοι Ἀρχιερεῖς!

Σήμερα, δυστυχῶς, καί μετά λύπης μου τό γράφω, ἔχομε κάποιους Ἀρχιερεῖς πού ἐναντιώνονται στήν ἐλεύθερη βουλή-συνείδηση τῶν πιστῶν καί τούς κατατρέχουν.

Φυσικά καί πρέπει νά προσέχουμε. Φυσικά καί πρέπει νά τηρηθοῦν τά ὑγειονομικά μέτρα (ἀποστάσεις, μάσκες), ἀλλά ΟΧΙ ὑποχρεωτικό ἐμβολιασμό. ΟΧΙ ἀπειλές! ΟΧΙ Καταδιώξεις!

Ὁ κάθε Ἕλληνας πολίτης εἶναι ἐλεύθερος νά ἀποφασίσει γιά τόν ἑαυτόν του.

Δέν εἶναι ἔργο τῶν Ἀρχιερέων νά ἀπειλοῦν τούς συλλειτουργούς ἱερεῖς (μέ διακοπή μισθοδοσίας, λές καί τούς πληρώνουν ἀπό τήν τσέπη τους!), ἤ τούς μοναχούς καί πολύ περισσότερο τούς πιστούς.

Ἔργο τῶν Ἀρχιερέων εἶναι τό κάλεσμα ὅλων σέ μετάνοια. Ὁ Ἀρχιερέας ὀφείλει νά εἶναι ἡ ζωντανή εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ.

Ἐξ ἄλλου, εἶναι γνωστή ἡ βιοτή καί τό φιλάργυρο ὁρισμένων ὑπερμάχων τοῦ ἐμβολιασμοῦ. Ἀλλά, δέν εἶναι τῆς ὥρας αὐτό τό ζήτημα.

Οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοί πιέζονται νά ἐμβολιαστοῦν, γιατί ΔΕΝ πιέζονται καί οἱ Λαθρομετανάστες, πού εἰσβάλλουν ἀνεξέλεγκτα μέσα στήν Πατρίδα μας, τήν Ἑλλάδα;

Ποῦ εἶναι αὐτοί οἱ Ἀρχιερεῖς; ποῦ εἶναι οἱ πολιτικοί, νά μιλήσουν καί νά βροντοφωνάξουν; Γιατί δέν μιλᾶ ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος νά ἐμβολιαστοῦν καί οἱ λαθρομετανάστες.

Ὡς πρός τό ζήτημα, ἐάν θά πρέπει νά θεωρεῖται κανείς ΕΚΤΟΣ Ἐκκλησίας ἤ ὡς ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ, ἐπειδή δέν ἔχει ἐμβολιαστεῖ.. (!!)

Ἐκεῖνος ὁ Ἀρχιερέας πού ἐκστομίζει τέτοιες βλασφημίες, ΔΕΝ γνωρίζει τήν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησιολογία. 

Αἱρετικός εἶναι αὐτός πού πρεσβεύει λανθασμένο πιστεύω ὡς πρός τήν Χριστιανική Πίστη. Σχισματικός εἶναι ἐκεῖνος πού διαφωνεῖ ὡς πρός τήν διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας.

Ἡ Ἐκκλησία δέν εἶναι περιουσία τῶν Ἀρχιερέων, δηλαδή τῆς γιαγιᾶς τους! Ξεχνοῦν, ὅτι καί αὐτοί πληρώνονται ἀπό τόν Ἑλληνικό Λαό.. (...)

Λυπᾶμαι, εἰλικρινά λυπᾶμαι, πού Ὀρθόδοξοι Ἀρχιερεῖς ἔφθασαν στό σημεῖο αὐτό. Ντροπή τούς. Εὔχομαι, νά ἔχουμε ὅλοι εἰλικρινῆ μετάνοια.

Νά προσέχουμε καί ὁ καθένας, ἄς ἀναλάβει τήν εὐθύνη του, ὡς ἐλεύθεροι πολῖτες.

Μέ σεβασμό καί εἰλικρινήν ἀγάπην Χριστοῦ.

+Ὁ Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων
(Λαμπαδάριος, ὁ ἐκ Καλύμνου)

Ἐφησυχάζων Μητροπολίτης Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας καί πάσης Ἀφρικῆς
Κάλυμνος, 5 Νοεμβρίου, 2021.


1 σχόλιο:

  1. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΝΟΜΙΜΟΦΡΟΣΥΝΗ


    Το ζήτημα της νομιμοφροσύνης των Χριστιανών προς τις κοσμικές εξουσίες είναι αμφιλεγόμενο και τίθεται εκ των πραγμάτων διαχρονικά επί τάπητος.
    Τις θέσεις μου ως ένα μέλος της Εκκλησίας για το θέμα αυτό εκθέτω παρακάτω.
    Πρέπει πρωταρχικά να σημειώσω τον τελικό επίγειο στόχο της Θείας Πρόνοιας δοσμένο από το ίδιο το στόμα του Κυρίου μας το “ελθέτω η Βασιλεία Σου γεννηθήτω το θέλημα Σου ως εν Ουρανώ και επί της Γης”(Ματθ. Κεφ. 6 9-10). Στόχος, που θα υλοποιηθεί όταν “έλθει το πληρωμα του χρόνου” . Ο στόχος αυτός αναφέρεται και στις κοσμικές εξουσίες όπως επιβεβαιώνεται στις προφητείες (Μιχ. Δ. 1-8), (Δαν. Β 1-46, Ψαλμ. Νστ΄1-10, Ησαϊας Β 2-4 κ.α.)
    Στα Ευαγγέλια (Ματθ. Κεφ. Δ 8-11), (Λουκάς Κεφ. Δ 5-8& ΚΒ 25-27) & (Μαρκ. Ι 42-45) έχουμε τη διαπίστωση ότι τα Κράτη όπως διαχρονικά δομήθηκαν έχουν, ως αυτοσκοπό και ως θεσμική διάρθρωση και ως νοοτροπία εξουσίας, αντίθετη στόχευση προς την στόχευση της Εκκλησίας που είναι η σωτηρία και η θέωση.
    Τα ανωτέρω πρέπει να τα έχουμε υπόψη μας, για να αντιληφθούμε ορθά όσα ο Απόστολος Παύλος στις επιστολές του (Ρωμ. κεφ. ΙΓ 1-7, ( Τιμοθ. Α΄ Κεφ. Β 1&2), ( Τίτον Κεφ. 3 1&2) αναφέρει για τις σχέσεις που πρέπει να έχει ο Χριστιανός με τις κρατικές εξουσίες. Στα χωρία αυτά ο Απόστολος μας τονίζει κατ΄αρχήν ότι “...Οι υπάρχουσες εξουσίες από τον Θεό έχουν ταχθεί”. Οι εξουσίες απρόσωπα ως αντικειμενική πραγματικότητα ,που σημαίνει ότι η ορθή ερμηνεία των λόγων αυτών είναι πως αναρχική κοινωνία δεν μπορεί να υπάρξει. Περαιτέρω ο Απόστ. Παύλος προσδιορίζει την αποστολή των εξουσιών ως εξής. “Θεού γαρ διάκονος εστί σοι εις το αγαθόν” . Εδώ πρέπει να παρατηρήσουμε όμως ότι διάκονοι του Θεού εν προκειμένω δεν μπορεί να είναι φορείς εξουσιών που είναι τυραννικές και δεν σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ελευθερία . “...Ἐὰν οὖν ὁ Υἱὸς ὑμᾶς ἐλευθερώσῃ, ὄντως ἐλεύθεροι ἔσεσθαι” (Ἰωαν. Η 36). Ο Απόστολος Παύλος παράλληλα μας συνιστά “Τη ελευθερία ουν η Χριστός ημάς ηλευθέρωσε στήκετε, και μη πάλιν ζυγώ δουλείας ενέχεσθε (Γαλ.Κεφ. 5,1). Αυτά μας τα βεβαιώνει με επιχειρήματα και ο Ιερός Ιωάννης Xρυσόστομος . Ρεαλιστικά διαπιστώνει ότι πολλοί άρχοντες είναι ανάξιοι και μάλιστα τύραννοι. Ξεκαθαρίζει ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του άρχειν, που είναι θέλημα Θεού, και της εκλογής των αρχόντων, που ανήκει στην ευθύνη των ανθρώπων. Αρνείται ότι ο κάθε άρχοντας έχει «ελέω Θεού» την εξουσία. Επομένως η νομιμοφροσύνη του Χριστιανού προς τους φορείς των εξουσιών υπόκειται σε προϋποθέσεις. Άλλως ισχύει η διακήρυξη του ιδίου Αποστόλου Πέτρου προς τον αρχιερέα στο “συνέδριο”-δικαστήριο “πειθαρχείν δει Θεω μάλλον ή ανθρώποις” (Πρ. Αποστ. Κεφ. Ε 29).
    Έχοντας ορθοπραξία οι χριστιανοί των πρώτων Εκκλησιών αποδέχονταν τους κρατικούς θεσμούς, ήταν νομιμόφρονες μόνο εάν οι νόμοι και οι διαταγές των ασκούντων την εξουσία Αυτοκρατόρων δεν έρχονταν σε αντίθεση με τις εντολές του Ευαγγελίου “..πείθονται τοις κειμένοις νόμοις και τοις ιδίοις βίοις νικώσι τους νόμους ” (Προς Διόγνητον 5, 10).
    Βέβαια στον αγώνα αυτόν οι Χριστιανοι θα υφίστανται διώξεις. Ο Χριστός μας το βεβαίωσε αυτό. «Εἰ ἐμέ ἐδίωξαν, καί ὑμᾶς διώξουσιν·» (Ἰω. Κεφ.15 20) και «Πάντες δὲ οἱ θέλοντες εὐσεβῶς ζῆν ἐν Χριστῷ ᾽Ιησοῦ διωχθήσονται» (Β΄ Τιμ. Κεφ. 3 12).
    Επομένως ο Χριστιανός όντας νομιμόφρων με τις εντολές του Ευαγγελίου, με μέσα την πειθώ, τον λόγο, την παρρησία και την παθητική αντίσταση, αντιμάχεται την αδικία και την ανισότητα, την καταπίεση και την αυθαιρεσία και αγωνίζεται για την ελευθερία και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Αντιμάχεται θεσμούς που κοινωνικοποιούν τις ζημίες και ιδιωτικοποιούν τα κέρδη στη λειτουργία των οικονομικών σχέσεων των ανθρώπων. Αντιμάχεται θεσμούς νοοτροπίες και πρακτικές πάσης φύσεως αρχόντων που εμποδίζουν να υλοποιείται σύμφωνα με την παράδοσή μας η Θεία Λειτουργία και περαιτέρω αγωνίζεται ώστε να συμβάλλει στην υλοποίηση “όταν έλθει το πλήρωμα του χρόνου” να υλοποιηθεί η επαγγελία του Κυρίου μας για όλη η ανθρωπότητα το “και γενήσεται μια ποίμνη εις ποιμήν” (Ιω. Ι΄ 16).

    ΑπάντησηΔιαγραφή