Ο Πατριάρχης Μόσχας παύει την μνημόνευση Βαρθολομαίου
Μείζονα κρίση στην Ορθοδοξία
Όπως μετέδωσε το sputnik, ο πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών, Κύριλλος, δε θα μνημονεύει πλέον τον Οικουμενικό Πατριάρχη, Βαρθολομαίο, όπως αποφάσισε η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας σε έκτακτη συνεδρίαση.
Η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε ακόμη ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δε θα συμμετέχει πλέον όπου θα προΐστανται εκπρόσωποι του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης. δημοσιοποίησε πριν από λίγο το ρωσικό πρακτορείο Tass.
Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία τερματίζει τη συμμετοχή της και σε οποιεσδήποτε δομές προεδρεύει το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, ανέφερε η Ιερά Σύνοδος, καθώς η Κωνσταντινούπολη αποφάσισε να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
«Αποφασίσαμε ακόμη να αναστείλουμε τα συλλείτουργα με ιεράρχες του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης», ανέφερε ο ίδιος.
Παράλληλα, η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας κάλεσε τις άλλες Εκκλησίες να ξεκινήσουν μία πανορθόδοξη συζήτηση για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Ουκρανία.
Παγκοσμίως υπάρχουν 15 Ορθόδοξες Εκκλησίες.
«Συνειδητοποιώντας ότι αυτό που συμβαίνει θέτει σε κίνδυνο ολόκληρο τον κόσμο της Ορθοδοξίας, ζητάμε σε αυτή τη δύσκολη στιγμή την υποστήριξη των τοπικών αυτοκέφαλων Εκκλησιών,τοπικές αυτοκέφαλες εκκλησίες για υποστήριξη, καλούμε τα πρωτεύοντα των εκκλησιών να κατανοήσουν την κοινή ευθύνη για την τύχη της παγκόσμιας Ορθοδοξίας και να ξεκινήσουν αδελφική συνολική Ορθόδοξη συζήτηση για την κατάσταση της εκκλησίας στην Ουκρανία, καλούμε τους προκαθήμενους των Εκκλησιών να αντιληφθούν την κοινή ευθύνη για το μέλλον της Ορθοδοξίας και να ξεκινήσουν αδελφική πανορθόδοξη συζήτηση για την κατάσταση της εκκλησίας στην Ουκρανία».
Ανέφερε η Ιερά Σύνοδος.
Στην εναρκτήρια ομιλία του ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών κ.κ. Κύριλλος τόνισε στους Συνοδικούς:
«Σήμερα στην ημερήσια διάταξη έχουμε ένα θέμα, το οποίο έχει σχέση με την εφαρμογή της αποφάσεως του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως περί αποστολής στην Ουκρανία των λεγόμενων εξάρχων. Στις 8 Σεπτεμβρίου η Σύνοδος εξέδωσε ήδη ένα ανακοινωθέν σχετικά με τον εξονομασμό αυτών των αντιπροσώπων, και τώρα διαθέτουμε βέβαιες πληροφορίες ότι αφίχθησαν στην Ουκρανία και άρχισαν να εργάζονται».
Για λόγους υγείας απουσίαζε ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριος ο οποίος μέσω τηλεδιασκέψεως ενημέρωσε τους Συνοδικούς σχετικά με την κατάσταση εξαιτίας εξονομασμού στην Ουκρανία Ιεραρχών του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.
«Πράγματι, και οι δύο λεγόμενοι έξαρχοι του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως έφθασαν στην Ουκρανία, – επιβεβαίωσε ο Μακαριώτατος κ. Ονούφριος και πρόσθεσε, ότι ένας από αυτούς ορίσθηκε για να συνομιλήσει με τον λεγόμενο Πατριάρχη Φιλάρετο, ενώ ο άλλος με τον «Μητροπολίτη» Μακάριο, τον επικεφαλής της «Αυτοκεφάλου Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας».
«Δεν συναντηθήκαμε μαζί τους, ούτε έχουμε πρόθεση να συναντηθούμε, διότι ήρθαν χωρίς να μας ζητήσουν ευλογία. Ως εκπρόσωποι της κανονικής Εκκλησίας στην Ουκρανία, δεν θα έχουμε επικοινωνία μαζί τους, αλλά τις εξελίξεις θα τις παρακολουθήσουμε»,
έκλεισε ο Μητροπολίτης Ονούφριος.
Στο χαιρετισμό προς τον Μακαριώτατο κ. Ονούφριο ο Αγιώτατος Πατριάρχης Κύριλλος εξέφρασε την ελπίδα ότι οι εκκλησιαστικές αρχές της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας «θα συνεχίσουν να πορεύονται την μόνη σωστή οδό της ασκήσεως της διακονίας αυτών σύμφωνα με τους κανόνες της Ορθοδόξου Εκκλησίας».
«Τα τεκταινόμενα σήμερα σε σχέση με την αποστολή των λεγόμενων εξάρχων ὡς ἐν κατόπτρῳ αποτυπώνουν τις προσπάθειες, τις οποίες κατέβαλε το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως την δεκαετία 1920, όταν η Εκκλησία μας, με επικεφαλής τον Αγιώτατο Πατριάρχη Τύχωνα, δοκιμαζόταν σκληρά.
Γνωρίζουμε τις δυσχερέστατες συνθήκες υπό τις οποίας κινείτο τότε ο Πατριάρχης Τύχων, ο οποίος παρά την στέρηση προσωπικής ελευθερίας με θάρρος και ξεκάθαρα διατύπωσε τη θέση του».
«Εφόσον τα τεκταινόμενα σήμερα στην Ουκρανία, όπως ανέφερα προηγουμένως, ὡς ἐν κατόπτρῳ αποτυπώνουν τα γενόμενα στις αρχές του 20 αι., οφείλουμε να ακολουθήσουμε εκείνη την γραμμή, την οποία με μεγάλο θάρρος χάραξε ο Αγιώτατος Πατριάρχης Τύχων κατά τα χαλεπότερα για την Εκκλησία μας χρόνια και η οποία είναι και η μόνη ορθή και κανονικώς τεκμηριωμένη»,
έκλεισε ο Πατριάρχης Κύριλλος.
Αμέσως μετά την πολύωρη συνεδρία ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίωνας, σχολίασε την σημερινή συνεδρία μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο κοινωνικό δίκτυο.
«Ο πόλεμος του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά της Μόσχας συνεχίζεται εδώ και 100 χρόνια»
αναφέρει μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ.
Σε άλλο σημείο ο Σεβασμιότατος συνεχίζει: «Την δεκαετία του 1920, όταν η ρωσική Εκκλησία διώκονταν, όταν η Σοβιετικοί είχαν στόχο να καταστρέψουν την θρησκεία, όταν αρχιερείς και ιερείς δολοφονιόντουσαν, όταν Ναοί βομβαρδίζονταν, όταν τα σχολεία και τα μοναστήρια σφραγίζονταν, τι θέση πήρε τότε η Κωνσταντινούπολη; Όλα αυτά τα χρόνια ουδέποτε λάβαμε χέρι βοηθείας έστω από αλληλεγγύη και συμπάθεια».
«Ακριβώς το αντίθετο έγινε… Η Κωνσταντινούπολη απαίτησε την παραίτηση του Πατριάρχη Τύχωνα και προσωρινή κατάργηση του Πατριαρχείου Μόσχας!
Υποστήριξε το σχίσμα και είχε αλληλογραφία με τους Σοβιετικούς αξιωματούχους για να υπονομεύσουν την κανονική Εκκλησία» - προσθέτει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος των Εξωτερικών Σχέσεων.
Επίσης ο Σεβασμιώτατος υπογραμμίζει ότι «χωρίς την γνώση του Πατριάρχη Τύχωνα η Κωνσταντινούπολη ήθελε να στείλει μια επιτροπή στην Σοβιετική Ένωση, προκειμένου δήθεν για την εξερεύνηση της κατάστασης, αλλά στην ουσία για την νομιμοποίηση της Ιεραρχίας των ψευδοανακαινιστών.
Από το Πατριαρχείο Μόσχας αφαιρέθηκαν παρανόμως οι Εκκλησίες της Πολωνίας, Φινλανδίας και Εσθονίας, ενώ στην διασπορά δημιουργήθηκε το Εξαρχάτο των Ρωσικών Παροικιών υπό την δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου.»
«Στην δεκαετία του ’90 όταν η Ρωσική Εκκλησία αντιμετώπιζε δυσκολίες που σχετίζονται με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, τότε ήρθε και η Κωνσταντινούπολη, η οποία δεν παρέμεινε στο πλευρό μας, με το να δεχτεί τους σχισματικούς Ουκρανούς από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, δημιούργησε δικαιοδοσία στην Εσθονία και επανειλημμένα προσπάθησε να εισβάλει στην Ουκρανία» - αναφέρει στον προσωπικό του λογαριασμό ο Μητροπολίτης Ιλαρίων.
Ακόμη ο Μητροπολίτης του Πατριαρχείου Μόσχας ανέφερε:
«Σήμερα, βλέπουμε την ιστορία να επαναλαμβάνεται! Το ίδιο που έγινε τότε με τον Πατριάρχη Τύχωνα, δηλαδή αποστολή Εξάρχων στο Κίεβο, δήθεν για θεραπεία του σχίσματος αλλά στα αλήθεια για νομιμοποίηση τους, με σκοπό την απόσχιση της Εκκλησία από το Πατριαρχείο Μόσχας και την αποδυνάμωσή του.»
Ο Μητροπολίτης Ιλαρίων πάντως διευκρίνισε ότι η παραπάνω απόφαση δεν σημαίνει και την οριστική διακοπή των σχέσεων μεταξύ της ρωσικής Εκκλησίας του Πατριαρχείου.
Καθώς όπως είπε η απόφαση αυτή έχει σχετίζεται με τη συμμετοχή της ρωσικής Εκκλησίας σε συγκεκριμένα κοινά σώματα και οργανισμούς, αλλά φυσικά η επιδείνωση των σχέσεων μεταξύ Πατριαρχείου και ρωσικής Εκκλησίας είναι κάτι παραπάνω απο εμφανής και είναι άγνωστο που μπορεί να οδηγήσει....
Παρέμβαση και από το Κρεμλίνο
Παρέμβαση σχετικά με την απόφασή του Οικουμενικού Πατριαρχείου για απονομή αυτοκεφάλου καθεστώτος στην Ορθόδοξο Εκκλησία της Ουκρανίας πραγματοποίησε την Παρασκευή το Κρεμλίνο, μέσω του εκπροσώπου του, Ντμίτρι Πεσκόφ.
Ο κ. Πεσκόφ σχολιάζοντας το ζήτημα, υπογράμμισε την ανάγκη να παραμείνει ενωμένη η ορθόδοξη εκκλησία, τονίζοντας ότι το ρωσικό κράτος παρακολουθεί τις εξελίξεις, αλλά δεν μπορεί ουσιααστικά να παρέμβει...
«Φυσικά προκαλεί ανησυχία η πληροφορία για τις πιθανές λύσεις σε ό,τι αφορά την εκκλησία της Ουκρανίας. Αλλά την ίδια ώρα αυτά τα ζητήματα άπτονται του ενδοεκκλησιαστικού διαλόγου, είναι εκκλησιαστικά ζητήματα, και βεβαίως το κράτος δεν μπορεί να ανακατευτεί σε αυτά. Για την Μόσχα και για ολόκληρο τον ορθόδοξο κόσμο, το μόνο προτιμώμενο σενάριο είναι η διατήρηση της ενότητας» δήλωσε ο Πεσκόφ.
Μείζονα κρίση στην Ορθοδοξία
Ο Πατριάρχης Μόσχας παύει την μνημόνευση Βαρθολομαίου
______________________
Πηγή: skai.gr, - inewsgr.com - orthochristian.com
Σχόλιο Π. κοινωνίας: H αντίδραση της Μόσχας ήταν αναμενόμενη. Το Φανάρι, τα τελευταία 50 χρόνια, δεν αποτελεί τίποτε άλλο, παρά την απροκάλυπτη έκφανση του οικουμενισμού, και της νέας εποχής μέσα στήν Ορθοδοξία...
Ολη η προσπάθεια και ο ''αγώνας'' του πατρ. Βαρθολομαίου, αποσκοπεί σε μια ανορθόδοξη επιβολή ενός δυτικού τύπου - παπικού πρωτείου εντός της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Πράγμα που κατάφερε στήν ψευδοσύνοδο της Κρήτης, και έχοντας ποιά ''θάρρος'', συνεχίζει με γοργούς ρυθμούς το έργο του, πρός πολλές κατευθήσεις, με απώτερο σκοπό πάντα, την μια και τελική ''λύση'', την υποδούλωση όλων κάτω απο μια νεα θρησκεία... Δείτε και σχετικά:
(Πρωτοπρ. Γεώργιος Μεταλληνός, Ἀρχιμ. Σαράντης Σαράντος, Πρωτοπρ. Ἰωάννης Φωτόπουλος, Ἀρχιμ. Ἀθανάσιος Ἀναστασίου, Ἀρχιμ. Παῦλος Δημητρακόπουλος κλπ.)
[Ἡ «Σύνοδος» τῆς Κρήτης θεσμοθέτησε οὐσιαστικά τόν οἰκουμενισμό καί κατέληξε σέ ἀντορθόδοξες ἀποφάσεις, προσδίδοντας ἐκκλησιαστικότητα στίς αἱρέσεις καί κλονίζοντας τήν πίστη στήν Μία, Ἁγία Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία, ὡς τήν μόνη ἀληθινή καί σώζουσα. Οἱ ἀποφάσεις αὐτές βρῆκαν ἰσχυρότατες ἀντιδράσεις καί δέχτηκαν ὀξύτατη κριτική ἀπό Ἐπισκόπους, κληρικούς, μοναχούς καί θεολόγους ἀπό ὅλες τίς Τοπικές Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες καί δέν ἔχουν γίνει ἀποδεκτές ἀπό τό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας, τό ὁποῖο «ἔχει τὸ δικαίωμα (...) καὶ ὄχι μόνο τό δικαίωμα, ἀλλὰ και τὸ καθῆκον τῆς “ἐπιβεβαιώσεως”» τῶν ἀποφάσεων τῶν Συνόδων, κατά τήν μνημειώδη ἀπόφαση τῶν Πατριαρχῶν τῆς Ἀνατολῆς τό 1848.]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου