Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος

Κυριακή 26 Μαΐου 2024

Ζιμπάμπουε Σεραφείμ: «δεν υπάρχουν θεολογικά εμπόδια για τη χειροτονία των γυναικών!».


Ζιμπάμπουε Σεραφείμ: «δεν υπάρχουν θεολογικά εμπόδια για τη χειροτονία των γυναικών».

(σ.σ. Καλά, εδώ αυτός διαλύει τα πάντα, οι δικοί μας οι μητροπολίτες πού είναι; Θα βγει κανείς να μιλήσει ή μήπως ετοιμάζονται να κάνουν και αυτοί τα ίδια; Και μετά σου λέει γιατί μιλάνε οι λαϊκοί... Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα λέει στην «Απογευματινή», δεν θα διστάσει να θέσει προς εξέταση και το ζήτημα της χειροτονίας των μοναχών στα γυναικεία μοναστήρια, ώστε να τελούν τις ακολουθίες χωρίς την παρουσία ανδρών ιερέων…)


Υπέρμαχος ενός σαφώς πιο ενεργού ρόλου των γυναικών στον χώρο της Εκκλησίας είναι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε και Αγκόλας κ. Σεραφείμ, που με την απόφασή του να χειροτονήσει, τη Μεγάλη Πέμπτη, στην ενορία του Αγίου Νεκταρίου στη Χαράρε, την Αντζελίκ Μολέν ως πρώτη γυναίκα διάκονο, προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις. Ο ίδιος ωστόσο παραμένει ακλόνητος στην άποψή του ότι σε έναν κόσμο που αλλάζει η Εκκλησία δεν μπορεί να παραμένει ίδια, ενώ, όπως υπογραμμίζει, «δεν υπάρχουν θεολογικά εμπόδια για τη χειροτονία των γυναικών». Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα λέει στην «Απογευματινή», δεν θα διστάσει να θέσει προς εξέταση και το ζήτημα της χειροτονίας των μοναχών στα γυναικεία μοναστήρια, ώστε να τελούν τις ακολουθίες χωρίς την παρουσία ανδρών ιερέων.

«Η επόμενη πρότασή μου προς τον Αλεξανδρινό μας Προκαθήμενο κ. Θεόδωρο και στα μέλη της Ιεράς ημών Συνόδου και προς τις τοπικές Εκκλησίες είναι να εξετασθεί σε διορθόδοξες συναντήσεις, με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών το ερώτημα αν υπάρχουν θεολογικά και δογματικά εμπόδια στα γυναικεία μοναστήρια να προχωρήσουμε σε χειροτονίες μοναζουσών, να μπορούν να τελούν καθημερινά όλες τις ιερές ακολουθίες και να προσεύχονται για όλη την ανθρωπότητα χωρίς να χρειάζονται την παρουσία ανδρών», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο Μητροπολίτης, που δηλώνει, πρώτα και πάνω από όλα, πιστός στις συνοδικές αποφάσεις, υποστηρίζει ότι «με την αναβίωση του θεσμού των γυναικών διακόνων αναβαθμίζουμε ξανά στην καθημερινή μας ζωή το πρόσωπο της Παναγίας μας. Οι διακόνισσες δεν θα κάνουν κάτι κακό, καλούνται να κάνουν κάτι καλό: να φροντίζουν τους πονεμένους και τους αδικημένους, τα άπορα και ορφανά παιδιά, όπως έκανε η αδελφή Τερέζα στην Ινδία».

«Οι άνδρες και οι γυναίκες έχουν δημιουργηθεί κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του Θεού».

Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, «προκειμένου να προστατευθεί η ενότητα των απανταχού ορθοδόξων πρέπει να υιοθετούνται σαφείς συνοδικές αποφάσεις για τα ποιμαντικά καθήκοντα των διακονισσών, που θα στηρίζονται στην αρχαία Εκκλησιαστική Αποστολική Παράδοση», ενώ, όπως προσθέτει, «δεν πρέπει να αφήνουμε την εντύπωση στις φανατικές και ακραίες φωνές, που ποτέ τους δεν έκαναν τίποτα για να βοηθήσουν την ιεραποστολική μας διακονία, να νομίζουν ότι ο ρόλος των διακονισσών είναι να προσλαμβάνουμε καθαρίστριες». Ο Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε εξηγεί ότι «ουκ έστιν άρσεν καθήλυ στη δημιουργία του ανθρώπου και στην ενανθρώπιση του Υιού και Λόγου του Θεού. Και οι άνδρες και οι γυναίκες έχουν δημιουργηθεί κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του Θεού». Όπως αναφέρει, «το θέμα της αναβίωσης του θεσμού των διακονισσών ετέθη και αποφασίστηκε ομοφώνως στις ετήσιες εργασίες της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας το 2016», ενώ «ξεκίνησε με πρόταση του Διορθοδόξου Διεθνούς Θεολογικού Συνεδρίου, που οργάνωσε με πρωτοβουλία του το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο το 1988».

«Δεν υπάρχουν θεολογικά εμπόδια».

Σύμφωνα με τον ίδιο, αφού οι εποχές αλλάζουν, έτσι και η Εκκλησία πρέπει να προσαρμόζεται αναλόγως. «Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν υπάρχουν θεολογικά εμπόδια για τη χειροτονία των γυναικών», λέει, εξηγώντας ότι «όπως σήμερα πλέον δεν μπορούμε να δεχτούμε τον αμαρτωλό θεσμό της δουλείας, παρά το γεγονός ότι ο Απόστολος Παύλος στον πρώτο αιώνα μιλούσε για την υπακοή των σκλάβων στους κυρίους τους, για να μην έχουμε κοινωνικές αναστατώσεις στην τοπική κοινωνία, κατά τον ίδιο τρόπο πρέπει να δούμε διαφορετικά τη θέση και τον ρόλο των γυναικών στον χώρο της κοινωνίας και της Εκκλησίας». Σε άλλο σημείο ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης ξεκαθαρίζει: «Πάνω από 40 χρόνια ακούγονται θεολογικές φωνές από όλες τις τοπικές Εκκλησίες για την αναβάθμιση της διακονίας των γυναικών στην Εκκλησία. Ανάμεσα σ’ αυτές τις φωνές είναι κι η δική μου ασθενική και ταπεινή φωνή. Ουδέποτε όμως προχώρησα εις κάτι χωρίς συνοδικές αποφάσεις».

(Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή»)
Το είδα στήν αδερφή Φαίη και ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

Σχόλιο Π. κοινωνίας: Στόν Μητρ. Ζιμπάμπουε, και στίς ανυπόστατες, ανορθόδοξες και οικουμενιστικές θεωρίες του, έχουμε απαντήσει εξαρχής. Στίς νέες του δηλώσεις έχουμε να προσθέσουμε το εξής: Είναι μεγάλη πλάνη και ψεύδος να λες πως είσαι ακόλουθος Συνοδικών αποφάσεων, όταν η ''Συνοδική'' απόφαση που επικαλείσαι είναι μιάς τοπικής ιεραρχίας και αντίθετη Όλων των Οικουμενικών Συνόδων Των Θεούμενων Πατέρων της Εκκλησίας επι 2.000 χρόνια! Αγαπητέ μας Μητροπολίτη, ακόλουθος του Οικουμενισμού είστε, και αίρεση δημιουργείται μέσα στήν Εκκλησία. Ζούμε Έσχατους καιρούς, Κύριος να φωτίζει ολούθε.

1 σχόλιο:

  1. Σεβασμιώτατε τις Ακολουθίες όπως Απόδειπνα κλπ. τις τελούμε όλοι με το "Δι΄ευχών...." όπου αναγράφεται στο κείμενο ότι κάποιες ευχές κλπ.τις λεει ο ιερεύς. Δεν χρειάζεται χειροτονία γυναικών γι΄αυτό.....
    Και ανδρες και γυναίκες είμαστε εν Χριστώ ίσοι....δεν είμαστε ίδιοι ....Ας γίνουμε όλες οι γυναίκες Ταβιθά, και ας αφήσουμε την παγκοσμιοποιημένη και κίβδηλη ισότητα μεταξύ των δύο φύλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εναλλακτικές αναρτήσεις

Share this