Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

Παραίνεσις στην αντιμετώπιση πνευματικών φαινομένων ~ Άγιος Σιλουανός o Aθωνίτης


Παραίνεσις στην αντιμετώπιση πνευματικών φαινομένων

Έλεγεν ότι πολλάκις ο Κύριος εισέτι και εις τους αγίους δεν αποκαλύπτει το θέλημα Αυτού, επειδή ο ερωτών αυτούς απηυθύνθη μετά διψύχου καρδίας...

Όταν όμως έλθη η καθαρά προσευχή, και ο νους ηνωμένος μετά της καρδίας, παρίσταται ησύχως τω Θεώ, και η ψυχή αισθητώς έχει εν εαυτή την χάριν και παραδίδεται εις το θέλημα του Θεού, ελευθέρα της σκοτιζούσης ενεργείας των παθών και της φαντασίας...

τότε ο προσευχόμενος σαφώς ακούει την υπόδειξιν της χάριτος. 

Όταν εις το έργον τούτο της δια της προσευχής αναζητήσεως του θελήματος του Θεού, επιδίδηται τις μη έχων εισέτι αποχρώσαν πείραν μη δυνάμενος «εκ της γεύσεως» να διακρίνη επακριβώς την ενέργειαν της χάριτος εκ των εκδηλώσεων των παθών ιδίως δε της υπερηφανίας, τότε είναι απαραίτητον να απευθύνηται εις τον πνευματικόν οδηγόν. 

Ο ίδιος όμως αντικρύζων οιονδήποτε πνευματικόν φαινόμενον, 

προ της κρίσεως του οδηγού δέον όπως κρατή αυστηρώς την ασκητικήν αρχήν: 

«Μη δέχου και μη απόρριπτε». 

«Μη δεχόμενος» ο χριστιανός περιφρουρεί εαυτόν από του κινδύνου αποδοχής δαιμονικής ενεργείας ή υποβολής ως εκ του Θεού προερχομένης και ούτως εθίζεται }102} «προσέχειν πνεύμασι πλάνοις και διδασκαλίαις δαιμονίων» και δεν προσφέρει θείαν προσκύνησιν εις τους δαίμονας. 

«Μη απορρίπτων» ο άνθρωπος αποφεύγει άλλον κίνδυνον: να αποδώση την θείαν ενέργειαν εις τους δαίμονας και ούτω να πέση εις το αμάρτημα της «βλασφημίας κατά του Αγίου Πνεύματος», ως οι Φαρισαίοι, οίτινες την εκδίωξιν των δαιμονίων υπό του Χριστού απέδωκαν «τω Βεελζεβούλ, άρχοντι των δαιμονίων». 

Ο δεύτερος κίνδυνος είναι φοβερώτερος του πρώτου, διότι η ψυχή δύναται να συνηθίση να αρνήται την χάριν και να μισή αυτήν. Τοσούτον δε δύναται να εθισθή εις την κατάστασιν της Θεομαχίας, ώστε ούτω να προσδιορισθή και δια την αιωνιότητα. Ένεκα τούτου η αμαρτία αύτη «ουκ αφεθήσεται ούτε εν τω νυν αιώνι ούτε εν τω μέλλοντι». 

Κατά την πρώτην πλάνην η ψυχή δύναται ευκολώτερον να αναγνωρίση το ψεύδος και δια της μετανοίας να επιτύχη την σωτηρίαν διότι πάσα αμαρτία συγχωρείται πλην της αμετανοήτου. 

Παραίνεσις στην αντιμετώπιση πνευματικών φαινομένων
(Άγιος Σιλουανός, Οσίου Σωφρωνίου Σακχάρωφ)
_____________________________________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εναλλακτικές αναρτήσεις

Mνήμη και βίος Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου
Mνήμη και βίος Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου
2 Δεκεμβρίου: μνήμη του οσίου Πορφυρίου  του Καυσοκαλυβίτου    Ο θαυμαστός βίος του αγίου των ημ...
Υπάρχουν άνθρωποι που μαρτυρούν εμφανίσεις του Αγίου...
Υπάρχουν άνθρωποι που μαρτυρούν εμφανίσεις του Αγίου...
Υπάρχουν άνθρωποι που μαρτυρούν εμφανίσεις του Αγίου... Όταν διαβάζει κανείς ενα βιβλίο του γέροντα Παϊσίου και προσεύχεται εκείνο τον καιρό θερμά, με πόνο απο καρδ...
Ο θρίαμβος του Ορθοδόξου Δόγματος - Κυριακή της Oρθοδοξίας
Ο θρίαμβος του Ορθοδόξου Δόγματος - Κυριακή της Oρθοδοξίας
Κυριακή της Oρθοδοξίας Ο θρίαμβος του Ορθοδόξου Δόγματος  Η αγία αυτή ημέρα είναι ξεχωριστή, διότι παρά το κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ε...
Ο νέος που μοσχομύριζε σαν δεντρολίβανο!
Ο νέος που μοσχομύριζε σαν δεντρολίβανο!
     Ο νέος που μοσχομύριζε σαν δεντρολίβανο! π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος Σε μια πόλη της Πελοποννήσου συναντήθηκα κάποτε με κάποιο χριστιανό π...
 Παναγάπη, παναγάπη, εσφαγμένη παναγάπη, για εμένα εσφαγής.. Τράβα με να βγω!  ~ γερ. Ιωσήφ Βατοπαιδινός
Παναγάπη, παναγάπη, εσφαγμένη παναγάπη, για εμένα εσφαγής.. Τράβα με να βγω! ~ γερ. Ιωσήφ Βατοπαιδινός
Παναγάπη, παναγάπη, παναγάπη,εσφαγμένη παναγάπη, για εμένα εσφαγής λυπήσου με τον φτωχό. Τράβα με να βγω! Αυτό να μην λείπει από μέσα σας. Να είναι ο νους μας προσκ...

Share this