Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος ἀνατρέπει τίς συκοφαντίες
ὅτι δῆθεν χειροτόνησε διακόνισσες.
Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος σέ ἐπιστολή του 10-11-1914 πρός τόν Μητροπολίτη Ἀθηνῶν Θεόκλητο μεταξύ ἄλλων ἀνατρέπει τό ψέμμα ὅτι χειροτόνησε γυναῖκες καί δή μοναχές! Τά γραπτά τοῦ ἴδιου τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως, κονιορτοποιοῦν ὅσα ψευδῶς ὑποστηρίζουν καί διαδίδουν πολλοί.
Ἀπόσπασμα ἐπιστολῆς Ἁγίου Νεκταρίου:
«…Περί τῶν ὑποδιακονισσῶν γνωρίζω, ὅτι αὗται κυρίως εἶναι νεωκόροι τοῦ ἱεροῦ. Ἡ περιβολή ἐγένετο κατά τόν τύπον τῶν ἐν ταῖς ἐκκλησίαις τῶν πόλεων περιβαλλομένων ἱερά ἄμφια ἀναγνωστῶν. Τά ὑπομάνικα ἐπετράπησαν διά τούς ἑξῆς λόγους.
Ἐπειδή ἐν γυναικείᾳ μονῇ δέν ὑπάρχουσι διάκονοι, ἐν δέ τῇ εἰρημένῃ οὔτε ἱερεῖς, ἐγώ δέ οὔτε δύναμαι, νά φροντίζω περί τῆς καθαριότητος τοῦ ναοῦ, οὔτε πάντοτε νά διαμένω νεωκορῶν ἐν τῷ ναῷ, ἔχει δέ ἀπόλυτον ἀνάγκην τό ἱερόν τεταγμένων προσώπων, ὅπως καθαρίζωσι τά ἱερά σκέυη, ἀλλάσωσι τά καλύμματα καί τάς σινδόνας τῆς ἁγίας τραπέζης, μετακινῶσι τό ἅγιον ἀρτοφόριον καί ποιῶσι πᾶσαν ἐργασίαν τοῦ νεωκόρου ἐν τῷ ἱερῷ, ἐθεώρησα, νά τάξω δύο, ἳνα ἐναλλάξ τελῶσι τήν διακονίαν τοῦ ἱεροῦ. Ἐν ἀπολύτῳ ἀνάγκῃ μεταφέρωσι εἰς τάς ἀσθενούσας βαρέως ἀδελφάς τήν ἁγίαν εὐχαριστίαν ἐντός μικροῦ ποτηρίου διά τήν ἀνάγκην ταύτην κατασκευασθέντος∙ πλήν τῆς κατ’ ἀνάγκην ἐξαιρέσεως ταύτης κατά τά λοιπά εἰσί νεωκόροι.»
Ἀπόσπασμα ἀπό τό βιβλίο «Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος»,
τοῦ Ἀρχιμ. Νεκτάριου Ζιόμπολα.
Πηγή: tasthyras.wordpress.com
Σχόλιο Π. κοινωνίας: «Οὐ μέλει ημῖν τί εἶπον, ἢ τί ἐφρόνησαν μερικοὶ Πατέρες. ᾿Αλλὰ τί λέγει ἡ Γραφή, καὶ αἱ Οἰκουμενικαὶ Σύνοδοι, καὶ ἡ κοινὴ τῶν Θεούμενων Πατέρων δόξα...» ~ Ιερό Πηδάλιο, Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης
Σύμφωνα μέ τόν 69ο κανόνα τής 6ης οικουμενικής στήν γυναίκα δέν επιτρέπεται νά ανεβαίνει ούτε στο αναλόγιο... πόσο μάλλον νά μπαίνει στό Ιερό ως ''Iεροδιακόνισσα'', έχοντας λάβη δηλαδή Χειροτονία Ιεροδιάκονου, που είναι ο πρώτος βαθμός Ιεροσύνης. Άλλο ως νεοκόρισσα. Χειροτονία και καθήκοντα Ιεροσύνης σε γυναίκα στήν Ορθόδοξη Παράδοση δεν υπάρχουν.
Εφόσον λέμε καθημερινά στους Επισκόπους ότι ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝ τον λόγο της Αληθείας, είμαστε συνένοχοι διότι η μνημόνευση είναι ταύτηση Πίστεως.
ΑπάντησηΔιαγραφή