Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Οι τρείς αντιπαπικοί Άγιοι - (π. Γεωργίου Μεταλληνού)

                                                                         
Μέγας Φώτιος - Άγιος Γρηγόριος παλαμάς - Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός


Ἂν ὅμως ὁ Μ. Φώτιος διέγνωσε πρῶτος τὴν ἀλλοτρίωση τῆς “χριστιανικῆς” Δύσεως, ὁ ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς εἶναι ἴσως ἐκεῖνος, ποὺ εἶχε ἐναργέστερη τὴν ἐπίγνωση, ὅτι στὴν περίπτωση τῶν καινοτομιῶν τῆς δυτικῆς ἐκκλησίας δὲν ἔχουμε ἁπλῶς μιὰ νέα “αἵρεση” τοῦ Χριστιανισμοῦ, ἀλλά ριζικὴ ἀλλοτρίωση τῆς Χριστιανικῆς Πίστεως.

Οἱ αἰῶνες, ποὺ ἀκολούθησαν, συνέθεσαν μία τραγικὴ ἐμπειρία, ποὺ ἐπιβεβαίωσε τὶς ἐπισημάνσεις τοῦ ἁγίου Γρηγορίου. Ὁ Ντοστογιέφσκυ, λ.χ. ἔχοντας σαφέστατη πλέον ἐντύπωση γιὰ τὴν ἀλλοτριωμένη Δύση, θὰ καταλήξει ἀβίαστα στὸ συμπέρασμα, ὅτι «ὁ ρωμαϊκὸς καθολικισμὸς δὲν εἶναι πιὰ χριστιανισμός: «Ὁ καθολικισμὸς τῆς Ρώμης –παρατηρεῖ– εἶναι χειρότερος καὶ ἀπὸ τὸν ἀθεϊσμὸ (...). Ὁ ἀθεϊσμὸς κηρύττει μονάχα τὸ μηδέν, ὁ καθολικισμὸς ὅμως προχωράει πιὸ πέρα ἀκόμα: κηρύττει ἕνα διαστρεβλωμένο Χριστό, ἕνα Χριστὸ ἀντίθετο τοῦ Χριστοῦ. Κηρύττει τὸν Ἀντίχριστο[10]»....

Ὁ ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός, τέλος, ἐματαίωσε τὴν θεσμικὴ ἀναγνώριση καί, συνεπῶς, καταξίωση τῆς δυτικῆς ἀλλοτριώσεως, μὲ τὴν ὡς οἰκουμενικὴ συγκληθεῖσα σύνοδο Φεράρρας-Φλωρεντίας (1438/9). 

Ἀπέδειξε, ἐξ ἄλλου, ὅτι ἡ ἡσυχαστικὴ παράδοση, ἡ καρδιὰ τῆς Ὀρθοδοξίας, ὡς αὐθεντικῆς χριστιανικότητας, δὲν κλείσθηκε στὸν 14ο αἰώνα, ἀλλὰ συνεχίσθηκε, διασυνδέοντας τὴν Ὀρθοδοξία τῆς ἐποχῆς του μὲ τὴ χριστιανικὴ ἀρχαιότητα. 

Τὸ “Γένος τῶν Ρωμαίων” (Ὀρθοδόξων) διακράτησε μέσω αὐτοῦ τὴν ὑπαρκτική συνέχεια καὶ συνοχή του καὶ γι᾽ αὐτὸ δὲν θὰ παύσει νὰ ἔχει τὴ συνείδηση τῆς ριζικῆς διαφοροποιήσεως τῆς Δύσεως, μὲ κορυφαίους ἐκφραστὲς της τὸν Ἱεροσολύμων Δοσίθεο (†1707), τὸν ἅγιο Κοσμᾶ τὸν Αἰτωλὸ (†1779) καὶ τοὺς Κολλυβάδες Πατέρες[11]. 

Ἂν ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ διέσωσε τὴν ἀλήθειά της, ὀφείλεται κυρίως στοὺς τρεῖς παραπάνω Πατέρες (Φώτιο, Γρηγόριο καὶ Μᾶρκο).

Αὐτοί εἶναι ἐκεῖνοι, ποὺ ἐπρωτοστάτησαν στὸν ἀγώνα νὰ διαφυλάξουν τὴν προφητική, ἀποστολικὴ καὶ πατερικὴ συνέχεια, διασώζοντας τὴν Ἐκκλησία ὡς “Ἴατρεῖον Πνευματικὸν” καὶ τὴ Θεολογία της ὡς καρπὸ τῆς ἁγιοπνευματικῆς ἐμπειρίας καὶ ἀπλανή ὁδηγὸ πρὸς τὴ θέωση". 

orthodojia.blogspot.gr

1 σχόλιο:

  1. ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΑΓΙΕ μου ,ενα ΟΝΟΜΑ ΜΑΡΚΟΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ μας εσωσε απο την ΛΑΙΛΑΠΑ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ ΑΛΑΘΗΤΩΝ ΕΥΤΥΧΩς.ΤΕΤΟΙΟΥΣ χρειαζομαστε ,,ΕΧΟΥΜΕ ΟΜΩΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εναλλακτικές αναρτήσεις

  Αυτό που ψάλουμε την Μ. Σαρακοστή, “Πρόσθες αυτοίς κακά, Κύριε,” γιατί το λέμε; ~ Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου
Αυτό που ψάλουμε την Μ. Σαρακοστή, “Πρόσθες αυτοίς κακά, Κύριε,” γιατί το λέμε; ~ Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου
Με ρώτησε κάποιος:«Αυτό που ψάλουμε την Μεγάλη Σαρακοστή, το «Πρόσθες αυτοίς κακά, Κύριε, τους ενδόξοις της γής», γιατί το λέμε, αφού είναι κατάρα;»«Όταν κάνουν επιδρομή...
Είδα το γεγονός της Αποκαλύψεως. Είδα τον άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο… ~ Άγιος Πορφύριος
Είδα το γεγονός της Αποκαλύψεως. Είδα τον άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο… ~ Άγιος Πορφύριος
~ Άγιος Πορφύριος ΚαυσοκαλυβίτηςΕγώ όλα τα αποδίδω στον Θεό για τη δόξα Του. Πιστεύω για τον εαυτό μου ότι είμαι παλιοσωλήνα σκουριασμένη, που όμως διοχετεύεται το ...
 Το θαῦμα τῆς Ἁγίας Εὐφημίας δέν τό ὑπολογίζουν; ~  Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου
Το θαῦμα τῆς Ἁγίας Εὐφημίας δέν τό ὑπολογίζουν; ~ Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου
Ο Άγιος Παΐσιος στα θέματα της πίστεως  ήταν ακριβής και ασυγκατάβατος. Είχε μεγάλη ορθόδοξη ευαισθησία, γι’ αυτό δεν δεχόταν συμπροσευχές κα...
Γεροντικό περί ονείρων και οραμάτων - Η πλάνη του Νικήτα
Γεροντικό περί ονείρων και οραμάτων - Η πλάνη του Νικήτα
Μπορείτε να διαβάσετε και υπόλοιπα κεφάλαια του βιβλίου εδώ: Γεροντικό περί ονείρων και οραμάτων. Η δαιμονική πλάνη του Νικήτα του εγκλείστουΑπ ̓ όλους τους αγωνιστές το...
Η διδασκαλία της Εκκλησίας περί του Διαβόλου
Η διδασκαλία της Εκκλησίας περί του Διαβόλου
Η διδασκαλία της Εκκλησίας περί του Διαβόλου πατρός Αγαθαγγέλου Κ. Χαραμαντίδη Κατά τήν βιβλιοπατερική παράδοση ὁ διάβολος δέν εἶναι προσωποποίηση τῶν π...

Share this