Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Οι τρείς αντιπαπικοί Άγιοι - (π. Γεωργίου Μεταλληνού)

                                                                         
Μέγας Φώτιος - Άγιος Γρηγόριος παλαμάς - Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός


Ἂν ὅμως ὁ Μ. Φώτιος διέγνωσε πρῶτος τὴν ἀλλοτρίωση τῆς “χριστιανικῆς” Δύσεως, ὁ ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς εἶναι ἴσως ἐκεῖνος, ποὺ εἶχε ἐναργέστερη τὴν ἐπίγνωση, ὅτι στὴν περίπτωση τῶν καινοτομιῶν τῆς δυτικῆς ἐκκλησίας δὲν ἔχουμε ἁπλῶς μιὰ νέα “αἵρεση” τοῦ Χριστιανισμοῦ, ἀλλά ριζικὴ ἀλλοτρίωση τῆς Χριστιανικῆς Πίστεως.

Οἱ αἰῶνες, ποὺ ἀκολούθησαν, συνέθεσαν μία τραγικὴ ἐμπειρία, ποὺ ἐπιβεβαίωσε τὶς ἐπισημάνσεις τοῦ ἁγίου Γρηγορίου. Ὁ Ντοστογιέφσκυ, λ.χ. ἔχοντας σαφέστατη πλέον ἐντύπωση γιὰ τὴν ἀλλοτριωμένη Δύση, θὰ καταλήξει ἀβίαστα στὸ συμπέρασμα, ὅτι «ὁ ρωμαϊκὸς καθολικισμὸς δὲν εἶναι πιὰ χριστιανισμός: «Ὁ καθολικισμὸς τῆς Ρώμης –παρατηρεῖ– εἶναι χειρότερος καὶ ἀπὸ τὸν ἀθεϊσμὸ (...). Ὁ ἀθεϊσμὸς κηρύττει μονάχα τὸ μηδέν, ὁ καθολικισμὸς ὅμως προχωράει πιὸ πέρα ἀκόμα: κηρύττει ἕνα διαστρεβλωμένο Χριστό, ἕνα Χριστὸ ἀντίθετο τοῦ Χριστοῦ. Κηρύττει τὸν Ἀντίχριστο[10]»....

Ὁ ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός, τέλος, ἐματαίωσε τὴν θεσμικὴ ἀναγνώριση καί, συνεπῶς, καταξίωση τῆς δυτικῆς ἀλλοτριώσεως, μὲ τὴν ὡς οἰκουμενικὴ συγκληθεῖσα σύνοδο Φεράρρας-Φλωρεντίας (1438/9). 

Ἀπέδειξε, ἐξ ἄλλου, ὅτι ἡ ἡσυχαστικὴ παράδοση, ἡ καρδιὰ τῆς Ὀρθοδοξίας, ὡς αὐθεντικῆς χριστιανικότητας, δὲν κλείσθηκε στὸν 14ο αἰώνα, ἀλλὰ συνεχίσθηκε, διασυνδέοντας τὴν Ὀρθοδοξία τῆς ἐποχῆς του μὲ τὴ χριστιανικὴ ἀρχαιότητα. 

Τὸ “Γένος τῶν Ρωμαίων” (Ὀρθοδόξων) διακράτησε μέσω αὐτοῦ τὴν ὑπαρκτική συνέχεια καὶ συνοχή του καὶ γι᾽ αὐτὸ δὲν θὰ παύσει νὰ ἔχει τὴ συνείδηση τῆς ριζικῆς διαφοροποιήσεως τῆς Δύσεως, μὲ κορυφαίους ἐκφραστὲς της τὸν Ἱεροσολύμων Δοσίθεο (†1707), τὸν ἅγιο Κοσμᾶ τὸν Αἰτωλὸ (†1779) καὶ τοὺς Κολλυβάδες Πατέρες[11]. 

Ἂν ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ διέσωσε τὴν ἀλήθειά της, ὀφείλεται κυρίως στοὺς τρεῖς παραπάνω Πατέρες (Φώτιο, Γρηγόριο καὶ Μᾶρκο).

Αὐτοί εἶναι ἐκεῖνοι, ποὺ ἐπρωτοστάτησαν στὸν ἀγώνα νὰ διαφυλάξουν τὴν προφητική, ἀποστολικὴ καὶ πατερικὴ συνέχεια, διασώζοντας τὴν Ἐκκλησία ὡς “Ἴατρεῖον Πνευματικὸν” καὶ τὴ Θεολογία της ὡς καρπὸ τῆς ἁγιοπνευματικῆς ἐμπειρίας καὶ ἀπλανή ὁδηγὸ πρὸς τὴ θέωση". 

orthodojia.blogspot.gr

1 σχόλιο:

  1. ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΑΓΙΕ μου ,ενα ΟΝΟΜΑ ΜΑΡΚΟΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ μας εσωσε απο την ΛΑΙΛΑΠΑ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ ΑΛΑΘΗΤΩΝ ΕΥΤΥΧΩς.ΤΕΤΟΙΟΥΣ χρειαζομαστε ,,ΕΧΟΥΜΕ ΟΜΩΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εναλλακτικές αναρτήσεις

Όλες οι ομιλίες της Θεολογικής Ημερίδας ''Αγία και Μεγάλη Σύνοδος''
Όλες οι ομιλίες της Θεολογικής Ημερίδας ''Αγία και Μεγάλη Σύνοδος''
Όλες οι ομιλίες της Θεολογικής -Επιστημονική Ημερίδας: "Αγία και Μεγάλη Σύνοδος" Μεγάλη προετοιμασία, χωρίς προσδοκίες.    Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, Πει...
Ορθοδοξία και οικουμενισμός - Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς
Ορθοδοξία και οικουμενισμός - Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς
[ Η κάτωθι θεολογική γνωμοδότηση του Οσίου και θεοφόρου Πατρός Ιουστίνου (Πόποβιτς) προκλήθηκε κατόπιν αιτήματος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Σερβίας για το αν μπορεί...
  Επιστροφή εις την  Ορθοδοξία! ~ Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Φλωρόφσκυ
Επιστροφή εις την Ορθοδοξία! ~ Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Φλωρόφσκυ
Σαν μέλος και ιερεύς της Ορθοδόξου Εκκλησίας πιστεύω ότι η Εκκλησία, μέσα στην οποία βαπτίσθηκα και ανατράφηκα, είναι η Εκκλησία, η αληθινή Εκκλησία, η μόνη α...
''Ὀλεθρία παραπλάνησις..'' ~ π. Διονυσίου Τάτση
''Ὀλεθρία παραπλάνησις..'' ~ π. Διονυσίου Τάτση
''Πολλά τέρατα εγέννησεν εν τοις καιροίς ημών ο Άδης,  αλλ’ ισομέγεθες του Οικουμενισμού ουδέν..!!'' π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.   Ὀλεθρία παραπλάνη...
«Kάθε φορά πού ένας άνθρωπος πάει σε εκκλησία για να προσευχηθεί..»
«Kάθε φορά πού ένας άνθρωπος πάει σε εκκλησία για να προσευχηθεί..»
«Kάθε φορά πού ένας άνθρωπος πάει σε εκκλησία για να προσευχηθεί, «είτε μέρα είναι είτε νύχτα, τα βήματά του μετριούνται από τούς Aγίους Aγγέλους…»Κάποτε τον Άγιο Νήφων ...

Share this